Beni hatırla

Takvimin tek gece yarışı Singapur GP´si için, 10 saatlik uçuşun ardından, Çarşamba günü öğlen saatlerinde buraya vardık. Türkiye ile Singapur arasında 5 saat fark var. Geçtiğimiz yıl, takımlar ve pilotların Avrupa saatinde çalışmaya devam etmek için çok sıradışı bir program izlediklerini takip etmiştim. Gerçekten de, buradaki çalışma saatlerini görünce, başka bir seçenek kalmıyor.

Çünkü pilotlar akşamüstü piste gelip, gece saat 01:00 gibi pistten ayrılıyorlar. Tüm F1 seansları da gece olunca, biz de bu duruma uymak zorunda kaldık. Bu da tabii ortaya ilginç bir durum çıkıyor. Akşamüst 16:00 gibi piste gidiyoruz, gece 01:00´den sonra otele dönüyoruz, 04:00 civarında uyuyoruz ve öğlen 13:00 14:00 gibi kalkıyoruz.

Vücut ritmi olarak fazla bir rahatsızlığımız yok, uyku saatlerimiz neredeyse değişmediği için jetlag yemedik. Ama yemek düzenini tutturmak mümkün değil. Öğlen 14:00´de kahvaltılık bir şeyler bulamıyorsunuz doğal olarak. Aynı şekilde bizim akşam yemeği yeme saatimiz olan 02:00 civarında tüm restoranlar kapalı oluyor. Yani geçen sene netten takip ettiğimiz sıkıntıları şimdi biz de yaşıyoruz.

Singapur´un havası da, insanı çok yoruyor. Aynı Malezya gibi, gece bile hava 30+ derece ve nem sürekli %70 civarında. 15 dakikalık bir yürüyüşte, su rezerviniz tamamen bitiyor vücuttaki.

Perşembe akşamüstü piste vardık. Tıpkı Monako´da olduğu gibi, pistin civarındaki caddelerin büyük çoğunluğu kapalı olduğu için, bol bol yürümeniz gerekiyor. Padok, yayında bol bol gözüken devasa dönmedolapın hemen yanında. Işıklandırma gerçekten de muhteşem, adeta gündüz gibi aydınlık.
Flaşa ihtiyaç olmadan, aynı gündüzmüş gibi fotoğraf çekebiliyorsunuz.

Anlatım odamız 22. virajın hemen içinde. Yani pitleri görmüyoruz. Ama abartmıyorum, otomobiller masamın iki metre önünden geçiyorlar neredeyse. Hiçbir pistte olmadığı kadar yola yakınız. Ekipman da herhangi bir sıkıntı yok, dün ilk testlerimizi yaptık. Hatta piste girip son iki virajda yürüme, kerbleri inceleme ve foto çekme şansım da oldu.

Gece geç saatte otele dönüp çalışmaya devam ettim. Bugün de senaryo benzer şekilde oldu, akşamüstü piste geldik. Bu sefer, düne göre daha fazla yol kapandığından, adi taksici bizi pistin en alt ucunda indirdi ve tam 45 dakika bu sıcakta yürümek zorunda kaldık.

Singapur, gerçekten de etkileyici bir şehir. Gökdelenlere rağmen, o kadar çok ağaç var ki etrafta. Işıklandırmayla beraber, atmosfer Valensiya´dan kat kat daha iyi oluyor hakikaten de.

Bugün özellikle ilk antrenmanı, neredeyse gözümü ekrandan ayırmadan seyrettim. Sadece geçen sene tek bir yarış yapıldığı için, kamera açılarının hatırlamam biraz zaman aldı. Ama yarın ki FP3´ten sonra, tüm açılara tamamen hakim olacağım yayın için.

Gece saat 01:00´de pistten ayrılana kadar yayına çalıştım. Bu hafta konuşacak çok şey var çünkü.
Kısaca antrenmanlara da değinelim. Beklendiği gibi Brawn ve McLaren gayet hızlı. Ama Red Bull Valensiya´daki kadar geride kalmayacak gibi. Denklemin içine iki şampiyon Alonso ve Raikkonen´i de dahil edebiliriz. Sıralama turları gayet çekişmeli olacak bence. Grid pozisyonunun önemi düşünüldüğünde, geriden kalkmak çok büyük bir dezavantaj olacaktır.

Bu gecelik bu kadar yeter, saat 04:00´e geliyor, İstanbul saatine göre biraz uyuyalım.

Bu arada Twitter ile birlikte siteye de, daha sık mesaj yazıp sizi durumdan haberdar etmeye çalışıyorum. Umarım daha online bir Serhan Acar daha çok hoşunuza gitmiştir. Bunu demişken, foruma ve maillere de Japonya´ya kadar bakacağımı belirtmem lazım.