Beni hatırla
 

 Bu benim televizyonda yarış anlattığım dokuzuncu sezon. Yaklaşık 6.5 senedir Formula 1 yayınlarında, elimden geldiği kadarıyla görev yapıyorum; başlangıçta yorumcu, sonra anlatıcı ve son olarak da çevirmen olarak. İlk defa bir yarıştan sonra, bu kadar çok tebrik ve teşekkür mesajı aldım. Gerçekten de yüzlerce mesaj geldi sizden. Açıkçası bu durumda, sizlere bir şeyler yazma ihtiyacı hissettim…

Öncelikle, büyük çoğunluğun yayından memnun kaldığını görüyorum ve bu da beni çok mutlu etti. Tabii ki her zaman, daha iyisini yapmak mümkün; her zaman bir şeyleri beğenmeyenler de çıkacak (herkesi %100 memnun etmenin imkansız olduğunu biliyorum), ama yaptığım işi çoğunluğun beğenmiş olması beni memnun ediyor.

Bunu yazmışken, ‘Ben zaten bu işi biliyorum, beğenmeyen beğenmesin’ tarzında bir düşüncem olmadığının altını çizeyim. Her zamanki gibi eleştirilerin hepsini okuyorum; makul ve mantıklı olanları da değerlendiriyor ve dikkate alıyorum. İnsanın kendisini mükemmel olarak görmeye başladığı gün, artık ilerlemek ve gelişmek mümkün olmaz. Ben de tıpkı F1 takımları gibi, her yayında, her hafta sonunda, daha iyi olmayı hedefliyorum.

Gerçekten de zor ve uzun bir yayın oldu, ama her zamanki gibi önceden çalıştığım için, ilginiz çekebilecek konu ve notları derlediğim için, yaklaşık iki saatlik bölümü doldurabildim. Hiçbir şey olmayan boş bir pistte, pek çok seyirciyi ekran başında tutabildiğimi görmek beni mutlu etti. İnanın, tüm üniversite hayatımda, hiçbir finale, herhangi bir F1 yayınına çalıştığım kadar uzun süre çalışmadım. Okulda bu kadar çok çalışsam, herhalde Doçent olmuştum şimdiye kadar.

Açıkçası artan iletişim olanakları ve özellikle Twitter sayesinde, yayın içinde bile gelen teşvik, tebrik ve beğeni mesajları, beni daha da çok şevke getirdi. Daha önce de yazmıştım, zaten genelde 15 günlük bir sürede, en mutlu olduğum saatler ‘yayında olduğum bölüm’ oluyor. Bu işten büyük keyif alıyorum, sizlere keyifli bir yayın izlettirdiğimi öğrendiğimde, keyfim ve buna bağlı olarak enerjim, isteğim daha da artıyor. Bu nedenle dört saatin sonunda, hala yarışı anlatırken büyük bir heyecan duyuyordum. Bana verilen bu şansı, her zaman mümkün olan en iyi şekilde kullanmaya çalışıyorum. Bunun tek yolu da, daha çok çalışmaktan geçiyor.

Sonuçta ben de sizler gibi bir F1 fanıyım; bu nedenle her zaman televizyon başındayken sinir olduğum şeyleri (araç üstü görüntüde konuşmak, konuşmuş olmak için konuşmak, yanlış yerde reklam girmesi vs) yapmamaya çalışıyorum.

Henüz yarışla ilgili yazımı yazamadım. Ama özetlemek gerekirse, Pazar günü, bir kez daha bu işten keyif almamı sağladınız, ne kadar şanslı olduğumu bana bir kere daha hatırlattınız, bana daha da çok çalışmak için enerji verdiniz. Bu nedenle size, kocaman bir teşekkür borçluyum.

Sevgiler,

Serhan

Bu yazıyı paylaş:
Share |
 


Yorumlar
14.06.2011 11:27:01
RTL`den seyrederken yayını Christian Danner ve Heiko Wasser ikisi bile bir ara konuşacakanlatacak birşey bulamadı.Ama sen tek başına bu arayı öyle güzel konuşma ve bilgilerle doldurdun ki şifrenin kaktığını görünce zaten hemen TRT`ye kilitlendim.Helal olsun sana üstad ...Gerçek bilgi sahibi insanlar böyle durumlarda kendisini gösterir zaten.Ezber bir yere kadar ...
 
14.06.2011 12:02:43
Yarış esnasında bir kulağımda siz, bir kulağımda BBC vardı. İki saatlik arada DC ile Brundle iyice saçmalamaya başladı artık. Defalarca yarışın ilk bölümünün özetini gösterdiler, olanları anlattılar. Bir de onların pası pit yolundaki elemanları Ted Kravitz`e atma şansları var. Siz ise o esnada bizi istatistik bombardımanına tutuyordunuz. :) Yarışlar TRT`ye geçtiğinde anlatıcı henüz belli değildi ve çok büyük bir kitle bu ismin Serhan Acar olmasını istiyordu. Kısacası şanslı olan biziz, Serhan Bey.
 
14.06.2011 12:30:28
Medyada Kanada GP`si Button`ın kariyer yarışı olarak geçiyor ama aynı şekilde Serhan Acar`ın kariyer yarışı oldu diyebiliriz. Bu kadar uzun süre boyunca böyle bir performans göstermek gerçekten de çok büyük bir alkışı hakediyor. Sizi ve tüm ekibi kutluyorum bu vesileyle. Hata değil ama yarışta aklımda kalan tek eksikliğiniz oldu Serhan Bey. Yarış durduğunda kameralar bir ara Eddie Jordan ve onun yanıda duran saçları, sakalları beyazlamış bir ünlüyü gösterdi. Orada Eddie Jordan`ın yanındaki ünlüyü tanımadınız maalesef. Bir Star Wars hayranı olarak George Lucas`ı tanımamanız beni çok üzdü. En yakın zamanda SW 4-5-6-1-2-3`ü izleyip, bu eksikliğinizi gidermenizi öneririm :)
 
14.06.2011 12:36:57
Burada altını çizmemiz gereken nokta şanslı olan kesinlikle biziz. Evet Button destansı bir yarış kazandı ama inan benim için onun galibiyetinden çok aradaki sürede senin kolay kolay bulunamayacak, dünyanın arşivini karıştırarak belki de haftlarca sürecek bir araştırma ve belirsiz bir maliyetle ulaşılabilecek bilgileri bir çırpıda, üstelik de senden dinlemek, asıl destan buydu, iyi ki varsın ve biz bu nedenle tartışmasız dünyadaki en şanslı F1 fanlarıyız. Takım bir bütün olarak aslında çok iyi, Erbo, Tayfun, stüdyoda Korhan ve Metin, yani herkes limitte. Dünyadaki diğer TV oluşumlarını tabii ki çok detaylı bilmiyorum ama şurası kesin biz beklediğimizin üstünde bir gruba sahibiz ve gerçekten çok ama çok şanslıyız...
 
14.06.2011 12:41:22
@shaq1907: 99 emindim George Lucas olduğuna, daha önce Monako`da da gelmişti. Star Wars serisine hayran değilim, ama Lucas`ı tanıyorum. Fakat emin olamadığım için 100, söylemedim...
 
14.06.2011 13:11:21
Ustaların ustalığı böyle yayınlarda ortaya çıkıyor işte ) Benim için Serhan bildiğimiz gibiydi ...) Her zamanki gibi kusursuz ..:T
 
14.06.2011 13:20:21
Pazartesi günü , kendi kişisel sitemde işinizi nasıl bir aşk ile yaptığınızı kendimce paylaşmıştım. İşinizi "aşk" ile yaptığınız için öncelikle size acaip saygı duyuyorum. Okay Karacan ile F1 dünyasına yarışları izlemeye başlamış biriyim. Hatta o söyledikten sonra belki unutmuştur ama kardeşimle benim ağzıma pelesenk olmuş bir lafı vardır; "Jenson Button duvarda" Yine bir Kanada GP`sinde söylenmiş bu cümleden sonra F1`e tutkumu arttıran yeni bir Kanada GP`si hepsinden öte performansının zirvesine çıkmış bir Serhan Acar.. CAn-ı gönülden tebrikler
 
14.06.2011 15:44:51
Tam iki saat boyunca araliksiz seyirciyi sıkmadan harika bir yayin sundun bizlere Serhan abi,buyuk bir alkisi hak ediyorsun.Yaris durdugunda icerde herhangi bir isim olmasina ragmen nasilsa yaris durduruldu isimi halledip geleyim diyemedim,cunku Serhan abi o kadar guzel bilgiler verdi ki bizlere o 2 saat benim icin dolu dolu gecti.Tekrardan bizlere iyiki varsin dedirttin abi tebrikler...
 
14.06.2011 17:35:14
bu pazar f1 e,güvenlik aracına,geçişlere ,kazalara ,doyduk.çok keyifli ve uzun bir yarıştı,serhan acar ın yorumları ve yarış anlatımı yine harikaydı,emeğine tşk..
 
14.06.2011 20:06:47
Ben de yürekten tebrik ediyorum Serhan`ı. İnanın üzülüyorum TRT`nin sözleşmesinin son senesi bildiğim kadarıyla.Seneye Serhan olmayacak diye içim gidiyor:)Serhan olmasa çoğu kişi yarışı yarım bırakır kalkaldı ve Button`un tarihi zaferini kaçırıırdı. Bence gelmiş ve geçmiş en iyi anlatıcı. Başarılarının devamını diliyotum.Sakın bir yere gitme...
 
14.06.2011 21:56:57
Serhan abi.. Seni anlatmaya kelimelerin kifayetsiz olduğu bir andayım.. Senin su F1 bilgilerinle bile o BBC miş RTL miş, hatta dunyadakı butun F1 spikerlerini dövebilecek kapasıtede oldugunu herkez cok ama cok ıyı bılıyor.. Iyıkı varsın, Senınle F1 ızlemek vazgecılmez bır hazdır.. Tesekkur ederım, eline saglık. Hayatımda ızledıgım en mukemmel ötesi bir yarıştı senın sayende daha da mukemmel oldu, yalnız senden bır ıstegım var, senın anlatmıs oldugun bu yarısın komple cekımını nereden ve nasıl bulabılırım bununla ılgılı bana yardımcı olursan gercekten cok sevınırım.. şimdıden cok Teşekkur edıyorum.. Yayın hayatında nıce Kanada GP gıbı yayın yapmalar abicim...
 
14.06.2011 23:50:37
tüm söylenenlere katılmakla beraber yarışın sonlarına doğru evde dostlarına anlatır gibi bir samimiyet durumun vardı ki keyfimizi üçe beşe katladın :)
 
18.06.2011 00:39:18
Serhan, Bir ricamız olacaktı arkadaşalarla; uluslararası yayın başlamadan önce (sıralama ve büyük yarıştan önce) stüdyo sözü serhan acara devretse. Ülke ve pist profilinin olduğu önemli kısmı kaçırmak baştan sinir ediyor. Sen herzaman süpersin, anlatımın ve profesiyonelliğin bambaşka, eğitim seminerlerin de insanı izlemeye ve dinlemeye bağlıyorsun, üni hocaları ve başka hiç kimse bile on da birin kadar başarılı değil.
 
18.06.2011 15:17:01
Serhan abi senin Kanada yarışı anlatımın mükemmeldi.BBC,RTL felan hikayeymiş.bunu bize dedirten sensin.belkide bugüne kadarki anlattığın en güzel yarıştı.o iki saati nasıl doldurdun abi bizleri ekranın başına kitledin.helal olsun sana.hepimiz seni en azından bir 20 yıl daha yarışları anlatmanı istiyoruz.Türkiye`nin tek Formula 1 uzmanı. BAŞARILAR...
 
20.06.2011 01:26:03
iyi ki twitter var diyorum anında sana ulaşma imkanımız var bu sayede...serhan abi sen gerçekten f1in mükemmelisin ağzına yüreğine sağlık sen konuş biz hep dinleriz :))
 
21.06.2011 23:37:40
f1 i ve seni senelerden beri takip ediyorum işininin hakkını veriyorsun tek kelime ile harika.
 
23.06.2011 02:34:44
Kesinlikle süper bir anlatımdı ve anlatılan hiçbir şey sıkıcı değildi. Yarışları sizin anlatımınızla izlemek eşsiz F1 keyfimize bir kat daha keyif katıyor. Tekrar teşekkürler..:)
 
25.06.2011 13:03:24
Efsane olacak bir yarışa efsane olacak bir anlatım. Tebrikler tebrikler tebrikler.
 
26.06.2011 14:03:09
Arkadaşlarımın söylediklerine gönülden katılıyorum. Herkes farklı bir düşünce ortaya koymuş ve böyle olduğunda , değişik fikirleri gördüğümüzde farklı bakış açılarıyla , bu spora ilgimiz daha da artıyor. Öncelikle Twitter`da Serhan Abi`nin başını ağrıttığım için özür dilerim çünkü çok çok uzun bir süredir, ne futbol olsun ne yarış olsun, sevinç çığlıkları attığım bir olayı zor hatırlıyorum. Bana hak verirsiniz ki Schumacher`i savaşırken görmeyi kendi adıma çok çok özlemişim.Her hızlı turda , her atakta çığlıklar attım.Bunun yanında yarışın süprizlerle dolu olduğu andaki heyecanı hepimiz yaşadık.Eskişehir`de izlemeye başladım,trenim vardı,trenime bindim , Ankara`ya geldim ve evden izlemeye devam ettim. :D Bu efsane yarışı internetten günlerce bekledikten sonra indirdim ve tam 5,5 saat boyunca BBC anlatımı ile tekrar izledim ve şu sonuca vardım : BİZ TÜRKLER ÇOK ŞANSLIYIZ ÇÜNKÜ SERHAN ACAR GİBİ BİR SUNUCUMUZ VAR.Sunucu belki basit kaçtı ama BBC gibi büyük bir kanal bile beni inanın tatmin etmedi.İçeriye intervention (müdahale hakemi) resmen dalıyor ve onu yorumcular " 2-3 tane gözetmen içeride kalmış hah hah hah" diye anlatıyor.Oysaki Serhan Abi biz gözetmenlere dakikalarca teşekkür etti. Çok uzattım ama içimi dökmem gerekiyor : 92 yılında Ümit Aktan Galatasaray`ın Avrupa maçında BÜTÜN BOĞAZIM BÜTÜN SES TELLERİM FEDA OLSUN BU TAKIMA sözünü hiç unutmuyorum ve bu sözün aynısını bu spor için yapan Serhan Abi`ye çok teşekkür ediyorum. Serhan Abi , Üniversite sınavı bile 3 saattir.Sene 5,5 saatlik büyük bir sınavı yorumcun olmadan tek başına verdin. Sen zaten haketmiştin büyük övgüleri,tekrar ediyorum : TEBRİKLER SANA BİZ BURALARDA (Korhan bilir) BOŞUNA "ÜSTAD" DEMİYORUZ,ÇÜNKÜ SONUNA KADAR HAKEDİYORSUN
 
lamp83 s-sport